12 viikon saliohjelma

Onko sinun vihdoinkin aika oikeasti kehittyä salilla?

Tuntuuko sinusta, että kehitys pyörii paikallaan? Vapaapainoillakin olisi ihan kiva tehdä, mutta et ole aivan varma teetkö oikein? Onko tylsää tehdä aina samat liikkeet samoilla toistomäärillä?

Mietin usein työssäni miten paljon ihmiset saisivat salitreenistä enemmän irti paljon pienemmällä panostuksella. Aloittelijalle riittää kaksi kertaa viikossa käydä koko kroppa läpi ja aloittelijoista voidaan puhua kun salitreeniä on takana alle kaksi vuotta. Mitä enemmän olet treenannut sitä enemmän keho tarvitsee muutosta ohjelmaan. Usein treenaaminen loppuukin siihen kun oletetaan, että salilla pitää käydä neljä kertaa viikossa ja siellä menevän lähes kaksi tuntia aikaa. 

Henkilökohtaisesti pahinta on katsoa salilla tehtäviä liiketekniikoita...maastavetoa pyöreällä selällä, hauiskääntöjä koko kropalla, leuanvetoja vain yläosalla eli puolesta välistä takaisin ylös ja paljon muuta... Kaikkissa tekniikkavirheissä on kyse liian suurista painoista tai huonosta liikkuvuudesta. 

 

" Selkeä treeniohjelma, jossa hyviä perusliikkeitä erilaisilla jaksotuksilla sekä muutamia itselle uusiakin juttuja. Treenejä 3-4krt/viikossa, nousujohteisilla painoilla. Olin treenannut tätä ennen tavoitteellisesti lähes 10 vuotta ja sain silti 12 viikossa kehitystä joka osa-aluella. Esimerkiksi takakyykky parani 10 kilolla 95 kiloon ja maastaveto samoin 10 kilolla 120 kiloon.

Hyvä ja kattava ohjelma, josta jäi vinkkejä jatkoonkin. Suosittelen!  

- Eveliina

Mitkä ovat sinun tavoitteesi? Mikä saa sinut ottamaan salirepun selkään ja lähtemään salille?

 

 Meillä treenaajilla on erilaisia tavoitteita. Toivelistassa on voimaa, isot lihakset, kiiinteytyminen, painonhallintaa, toiminnaliisuutta...tätä listaa riittää pidempäänkin. Jokaiseen näistä on olemassa oma polku. Perusvoiman eli 8-12 toistoilla ei maksimivoimaan saa kehitystä, mutta pitää myös muistaa, että aloittelijana tai pitkän tauon jälkeen ei voi lähteä suoraan maksimivoiman (1-6 toiston) harjoitteluun.

Jokaisella meillä pitäisi kuitenkin olla salilla yhteinen tavoite terveenä pysyminen! Kipeät lihakset on joskus ihan ok, mutta läheskään aina näin ei pidä olla. Kehitystä kyllä tulee vaikka lihakset ei kipeytyisikään. Tätä välttääkseen pitää lähteä pienillä askeleilla koventamaan treeniä. Palautuminen on vähintään yhtä tärkeä kuin itse treeni!

Miten varmistetaan, että kehitystä tapahtuu?

MUUTOS! Kehittyäkseen keho tarvitsee muutosta. Aloittelijalla vaihtelua ei tarvitse niin paljoa kuin kokeneemmalla treenaajalla. Vaihtelua treenaamiseen voidaan luoda esimerkiksi toistomäärillä, sarjamäärillä, sarjan sisällä määräintensiteetillä, eri nivelkulmilla... Kaikki riippuu täysin sinun tavoitteistasi. 

Näitä muuttamalla viikottain olen saanut kokeneetkin treenaajat kehittymään täysin uudelle tasolle. Moni on myös huomannut miten treenistä on tullut mielenkiintoisempaa ja todella kehittävää.

 

12 viikon eteenpäin vievä saliohjelma sisältää:

     - Ennakkotieotokyselyllä alkukartoitus

     - Sinun tavoitteisiin suunnitellun viikottain intensiteetiltä vaihtuvan ohjelman

     - Liikkeet ja liiketekniikoiden läpikäymisen (tapaamme haluamallasi salilla)

     - Tapaamisen aikana ilmenneiden mahdollisten muutosten päivittäminen ohjelmaan

     - Valmentajan tuki ohjelman aikana

 

Hinta 135€ sis. ALV 24%

Maksuvälineinä käy käteinen, kortti, lasku, Smartum tai ePassi

 

 

Ota yhteyttä

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.